loading...

ابزارها قالب

کد های کاربردی ، ابزار و قالب رایگان وبلاگ ، آموزش وب

تبلیغات
تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده
آخرین ارسال های انجمن
توحید بازدید : 1437 جمعه 30 مهر 1395 نظرات (0)

انواع معماری پیاده سازی کامپیوتر یا ماشین:

1- معماری کامپیوتر شخصی (Pc) :

در تمام لپتاپ های و سیستم های خانگی استفاده شده و تنها میتواند یک cpu را کنترل کند. رایانه‌ای همه‌کاره است که از نظر اندازه، قابلیت‌ها و قیمت به‌گونه‌ای ساخته شده که برای استفاده شخصی مناسب است و قرار است که توسط کاربر نهایی استفاده شود.این نوع رایانه‌ها با مدل‌های پردازش دسته ای و اشتراک زمانی که برای کار عده‌ای فراوان و تولید رایانه بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند، متفاوت است.

 

 

توحید بازدید : 1785 دوشنبه 05 مهر 1395 نظرات (0)

تعریف سیستم عامل

سیستم عامل (یا operating system یا OS) یک برنامه ی بزرگ است که قبل از هر برنامه ی دیگری درون ماشین اجرا شده و از یک سو به شناسایی ؛ میدیریت و راهبری لحظه به لحظه ی سخت افزار ماشین میپردازد و از سوی دیگر آسان کاربر با ماشین را فراهم میکند .

اولین کامپیوترها فاقد سیستم‌عامل بودند. در اوایل سال ۱۹۶۴ فروشندگان کامپیوترهای تجاری ابزار کاملاً گسترده‌ای را برای تسهیل توسعه، زمانبندی، و اجرای کارها روی یک سیستم پردازش دسته‌ای فراهم می‌کردند. برای مثال رایانه تولید شده توسط UNI VAC.

در ابتدا سیستم‌عامل روی مین فریم‌ها مستقر می‌شد و کمی بعد سیستم‌عامل میکروکامپیوترهای ابتدایی که فقط از یک برنامه در هر زمان پشتیبانی می‌کردند و به یک زمانبند بسیار ابتدایی نیاز داشتند. هر برنامه زمانی که در حال اجرا بود تحت کنترل کامل ماشین قرار داشت. چند وظیفه‌ای (اشتراک زمانی) اولین بار در مین فریم‌ها و در ۱۹۶۰ عرضه شد. ابتدا کامپیوترها بسیار بزرگ و جاگیر بودند اما امروزه در کف یک دست جا می‌گیرند.

توحید بازدید : 1386 چهارشنبه 09 دي 1394 نظرات (0)

یک کوکی اطلاعات ذخیره شده روی رایانه شما توسط یک وب سایت که از آنها بازدید کرده‌اید می‌باشد.

در بعضی از مرورگرها، هر کوکی یک پرونده کوچک است اما در فایرفاکس، همه کوکی‌ها در یک پرونده واحد ذخیره شده‌اند، که در پوشه profile فایرفاکس قرار دارد.

برای مشاهده ی مطلب به طور کامل به ادامه ی مطلب بروید.

توحید بازدید : 3588 جمعه 09 مرداد 1394 نظرات (0)

 در آموزش شماره یک سی شارپ عملگر های محاسباتی و اولویت بندی آن ها را را توضیح دادم. اما در این آموزش قصد دارم به توضیح بیشتر عملگر ها بپردازم.

عملگر های افزایشی وکاهشی

عملگر های ++ و -- عملگر های یکتایی هستند یعنی با یک عملوند کار می کنند. این عملگر ها برای افزایش یا کاهش متغیر به اندازه یک واحد استفاده می شود. اگر ++ و -- قبل از متغیر باشد آن ها را عملگر های افزایشی یا کاهشی پیشوندی می گویند. اگر ++ و -- بعد متغیر باشد آن ها را عملگر های افزایشی یا کاهشی پسوندی می گویند.

<<<code>>>

++x;     x=x+1;

     x++;     x=x+1;

--x;      x=x-1;

     x--;       x=x-1;

<<</code>>>

برای مشاهده ی مطلب به طور کامل به ادامه ی مطلب بروید.

توحید بازدید : 2349 دوشنبه 05 مرداد 1394 نظرات (0)

در مطلب قبلی ، اشاره هایی به متغیر ها در سی شارپ داشتم. امروز می خواهم درباره ی متغیر ها بیشتر توضیح دهم. در حدی که بتوانید به خوبی از آن ها استفاده کنید و در برنامه هایی که می نویسید به درستی و بدون خطا آن ها را تعریف کنید. هر متغیر یک اسم دارد. اسامی متغیر ها قوانیینی دارد که باید به این قوانین توجه کنید. در صورت رعایت نکردن قوانین تعریف متغیر ، برنامه خطا خواهد داد. چندی از ویژگی های تعریف متغیر ها را در ادامه بخوانید:

1) فقط استفاده از حروف انگلیسی ، اعداد و کاراکتر زیر خط (_) مجاز است.

2) نام متغیر نمیتواند با عدد شروع شود:

<<<code>>>

int 5b;      error

<<</code>>>

3) نام انتخابی نمی تواند کلمه کلیدی باشد. کلماتی کلیدی در سی شارپ برخی از کلمات مانند (for) , (if) است. در اصل یعنی کلماتی که خود سی شارپ از قبل آن ها را تعریف کرده است.

4) استفاده از کاراکتر های علامت گذاری و جای خالی مجاز نیست.

5) حساس به حروف بزرگ و کوچک است.

 

ادامه ی آموزش را در ادامه ی مطلب دنبال کنید.

توحید بازدید : 2181 جمعه 02 مرداد 1394 نظرات (0)

متد Beep جهت ایجاد یک صدا با فرکانس خاصی به کار میرود:

<<<code>>>

Console.Beep( مدت زمان بر حسب میلی ثانیه , فرکانس بر حسب هرتز );

<<</code>>>

شما می توانید با دادن فرکانس پایین و مدت زمان 1000 یک وقفه ی 1 ثانیه ای در برنامه ایجاد کنید.

چند نکته درباره ی متغیر ها در سی شارپ:

1- مکانی از حافظه Ram کامپیوتر است که برای نگهداری موقتی داده ها یا اطلاعات استفاده میشود.

2- قبل از استفاده از متغیر ابتدا باید آن را تعریف کنیم شکل تعریف متغیر بدین صورت است.

<<<code>>>

نام متغیر نوع داده ;

<<</code>>>

 

برای مشاهده ی نکات بیشتر و مشاهده ی انواع متغیر در سی شارپ به ادامه ی مطلب بروید.

توحید بازدید : 2658 دوشنبه 15 تير 1394 نظرات (0)

یک نکته ی مهم در اجرای برنامه ها این است که سی شارپ پس از اجرای کد ها و نمایش آن سریع پنچره ی کنسول را میبندد برای رفع این مشکل باید برای اجرای کد ها کلید ctrl+f5 را بزنیم یا آخر کد ها  این خط دستور را بنویسیم.

<<<code>>>

Console.ReadKey();

<<</code>>>

پس از یاد گرفتن مقداری از متد های کنسول چند نکته در این مطلب خواهم گفت که آن ها رو خوب یاد بگیرید. بعد از آن چند مثال با هم حل میکنیم.

 

برای مشاهده ی آموزش به طور کامل به ادامه ی مطلب بروید.

ابزارهای خاص
جعبه ی پیوند لینک کوتاه کن رایگان ارزیابی آنلاین سایت و وبلاگ به صورت رایگان
تبلیغات
تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده
تبلیغات متنی
درباره ما
لوگوی ابزارها قالب
سایت ابزارها قالب برای خاص بودن آفریده شده است. به امید این که خاص ترین باشیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تبلیغات
    تبلیغات ارزان و پربازدهتبلیغات ارزان و پربازده

    آمار سایت
  • کل مطالب : 215
  • کل نظرات : 269
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3183
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 748
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 63,618
  • بازدید کلی : 1,750,053
  • کدهای اختصاصی
    یادبود 175 شهید غواص
    یادبود 175 شهید غواص